Coraz to pokaźniejsza ilość marketerów dostrzega ogromne możliwości działania reklamy na portalach społecznościowych. Już w tym momencie, większość korporacji, uznanych marek, podaje swoim odbiorcom kontakt na jedna z platform społecznościowych. Serwisy te, jako miejsce spotkań nieograniczonej liczby fanów internetu, są też miejscem do dyskusji, wymiany poglądów, oceny produktów.
Internauci konstruują charakterystyczne kluby zrzeszające wielbicieli, zapaleńców wskazanych towarów, usług, działań – przetestuj prowadzenie fanpage cennik. Jeden fanpage, to przynajmniej 50 entuzjastów. Takich fanpage’y jest najwięcej, albowiem ponad 60 tysięcy. Dla celów reklamowych, im znacznie większy fanpage, tym poprawniejsze dotarcie z reklamą. Kilka krajowych profili pozyskało dotychczas od kilkudziesięciu tysięcy do kilkuset tysięcy zapaleńców, co uwidocznia jak gigantyczny jest to potencjał reklamowy.
Taka ilość hołdowników, entuzjastów danego profilu, jest już reklamą samą w sobie. Poprawne artykuły będą zrzeszały gigantyczną ilość entuzjastów, jest to nieuniknione. Fani odnaleźli swoje miejsce do wymiany opinii, wrażeń, do dyskusji – tak ściśle mówiąc, to oni mają w tej chwili potencjał do dalszego tworzenia wizerunku danego profilu.