Katalog reklamowy to typ narzędzia marketingowego wykorzystywanego przez firmy do prezentowania swoich produktów bądź też usług potencjalnym klientom. Katalogi mogą mieć formę materiałów drukowanych, takich jak broszury czy też ulotki, lub ewentualnie materiałów cyfrowych, takich jak foldery online bądź też biuletyny e-mailowe.
Katalogi te na ogół obejmują dokładne informacje o reklamowanych produktach lub też usługach, w tym ceny, funkcje i specyfikacje. Jedną z głównych zalet katalogów reklamowych jest możliwość przedstawienia kolosalnej ilości informacji w zwięzły i uporządkowany sposób.
Może to ułatwić możliwym konsumentom znalezienie wiadomości, których wypatrują, a też podwyższyć prawdopodobieństwo, iż będą zainteresowani dokonaniem zakupu – projektowanie katalogów. Katalogi zezwalają również jednostkom wyróżnić swoje optymalne artykuły bądź też usługi, co ma prawo podwyższyć okazje na sprzedaż. Następną zaletą katalogów reklamowych jest możliwość kierowania ich do wyznaczonych grup odbiorców.
Na przykład jednostka gospodarcza może utworzyć katalog umyślnie dla kontrahentów w wskazanym regionie geograficznym bądź dla klientów, jacy uprzednio wykazali zainteresowanie wyznaczonym produktem bądź też usługą. Może to pomóc w zwiększeniu efektywności reklamy, ponieważ z większym prawdopodobieństwem dotrze ona do osób, które z największym możliwością będą zainteresowane reklamowanymi produktami bądź też usługami. Foldery reklamowe mogą być też funkcjonalnym sposobem na formowanie świadomości i oddania względem marki.